Piezvaniet mums: 29529955, 29950595
Video materiāls tika uzņemts atpūtas kompleksā “Līčkalni”, 2011.gada ziemā.

Sniega motociklu īre

Atpūtas un sporta komplekss Līčkalni piedāvā ekskluzīvas aktīvās atpūtas  programmas ar sniega motocikliem

Tikai nepilnas stundas braucienā no galvaspilsētas Rīgas atrodas atpūtas un sporta izklaides komplekss, kas piedāvā fantastisku un aizraujošu piedzīvojumu – ziemas safari ar sniega motocikliem.

Mūsu viesiem tiek piedāvāts grupas izbrauciens ar divvietīgiem sniega motocikliem profesionāla instruktora pavadībā. Sniega motociklu izbrauciena maršruts ir īpaši sagatavots un piemērots tā, lai katrs mūsu viesis izbaudītu drošu un emocijām bagātu piedzīvojumu.

Sniega motociklu izbrauciens sākas no speciāli sagatavotas starta vietas, kur instruktora vadībā tiek veikta visa nepieciešamā tehniskā un drošības instruktāža, kas saistīta ar pareizu un drošu sniega motocikla vadīšanu. Tālākais izbrauciena maršruts ved cauri sniegotam pasaku mežam, kas robežojas ar Latvijas lepnumu – Gaujas Nacionālo Parku. Tālāk Safari dalībniekiem tiek piedāvāta iespēja piedzīvot vienu no spilgtākajiem brīžiem šajā braucienā – neaizsalstošās Līgatnes upes forsēšana pa Līčkalnu braslu.

Pēc upes šķērsošanas sniega motociklu ekipāžas dodas aplūkot seno lībiešu svētvietu, Springšļu 9-12 gadsimta senkapus –Valsts nozīmes arheoloģijas pieminekli.

Turpinot maršrutu, sniega motociklu ekspedīcijas dalībnieki dodas ceļā uz atpūtas kompleksa teritoriju, kur atraktīvākie un drosmīgākie ekspedīcijas dalībnieki varēs izmēģināt savus spēkus un veiklību skioringā. Nobeigumā izbrauciena dalībnieki tiek laipni sagaidīti speciāli ierīkotā piknika vietā ar gardu zivju vai medījuma zupu.

Pasūtot un rezervējot 1,5 – 2 H  garo izbraucienu ar divvietīgo sniega motociklu pluss viena brīva vieta uz instruktora/gida motocikla, cena :  90EUR!

Mūsu piedāvājumā ir divi skijoringa paveidi

  • Brauciens, kas norisinās speciāli aprīkotā 2,5 km garā trasē uz kuras ir izvietoti dažādas grūtības pakāpes un dažāda augstuma tramplīni.
  • Izbrauciens pa meža trasi, kas paredzēts arī nepieredzējušiem braucējiem, šī brauciena laikā varēs vērot viesu nama apkārtnes vēsturisko apskates objektu vietas un skaisti sniegotās Līgatnes meža ainavas.

 

Vēsture

Pirmo mašīnu braukšanai pa sniegu, izgatavoja Elvins Lombards 1901.gadā, taču projekts bija neveiksmīgs, jo mašīna svēra 20 tonnas. Pirmo reizi sērijveidā mašīnu, kas pārvietojas pa sniegu sāka buvēt Rīgā, „Russo-Balt” rupnīcā 1904. gadā, konstruēja to Sergejs Ņeždanovskis. Tāds sniega motocikls, kādu mūsdienās izmanto sportam un ziemas atpūtai uzkonstruēja un izgatavoja Joseph – Armand Bombardier, kurš dzimis un uzaudzis Kanādā, mazā un ar sniega kupenām no pasaules nogrieztā ciematiņā – Valkura, Kvebekas provincē. Dzimis nākamais izgudrotājs, 1907. gada 16. aprīlī un no mazotnes izrādījis lielu ineteresi par mehāniku. 14 gadu vecumā Bombardier vecāki nosūta viņu uz garīgo semināru, kur Josepham arī radās ideja uzbūvēt mašīnu, kas varētu pārvietoties pa dziļu sniegu. 1926.gadā viņš kopā ar savu brāli atvēra auto darbnīcu, kurā 1928.gadā viņš īstenojā savu sapni un izgatavoja pirmo sniega motocikla prototipu. Taču šis projekts bija neveiksmīgs, jo motocikli iznāca ļoti smagi, iespējams, Žozefs – Arman Bombardier šai laikā būtu pārtraucis savus mēģinājumus izgatavot sniega motociklu, ja ne 1934.gada ziemā notikusī traģēdija viņa ģimenē – divu gadu vecumā mirst viņa dēls Ivons, kurš bija slims ar peritonītu un dziļā sniega dēļ, nebija iespējams laicīgi saņemt ārsta palīdzību. Pēc šī atgadījuma Bomabardier ar divkāršu enerģiju turpina darbu pie sniega motocikla izveides. 1937.gadā izdomā jauna veida kāpurķēdes, kuras ievērojami atvieglo sniega motocikla masu, tai pašā gadā viņš patentē šo savu izgudrojumu un sāk ražot pirmos sērijveida modeļus, taču šie motocikli ir smagi un var attīstīt ātrumu tikai līdz 40 km/h un tāpēc pa dziļo sniegu ar tiem lielākoties parvietojās tikai lauku veterinārārsti un ārsti. 1949.gadā Kvebekas valdība negaidīti pieņem lēmumu tīrīt no sniega visus štatā atrodošos ceļus, šis lēmums liktenīgi atsaucās uz Joseph – Armand Bombardier biznesu. Sniegu motociklu pārdošanas apjomi nokritās 2,5 reizes. 1959 .gadā tiek uzbūvēts Sky-doo, kurš iegūst lielu popularitāti gan kā sporta veids, gan kā ziemas atpūtas līdzeklis. Šim projektam Bombardier bija veltījis visu savu dzīvi. Joseph – Armand Bombardier mirst 1964. gadā un viņa sniega motociklu pārdošanas apjomi šai laikā sasniedz 10 000 motociklu gadā. Saviem mantiniekiem viņš lūdza tikai vienu, lai viņi turpina viņa lietu. Joseph – Armand Bombardier pēcteči līdz pat šai dienai kontrolē kompāniju „Bombardier”, kura kopējā vērtība sasniedz 2,7 miljardus un sniega motociklu ražošanas apjoms ir desmitkāršojies. Leģendārie motocikli turpina nest sava izgurotāja un izgatavotāja doto vārdu Ski-Doo Bombardier!